\n
Problemstilling<\/strong><\/p>\nXL-BYG klarer sig godt inden for branchen og if\u00f8lge 2020-tallene ligger de oms\u00e6tningsm\u00e6ssigt p\u00e5 en 3. plads blandt byggek\u00e6der i Danmark. XL-BYG har et stort \u00f8nske om at forts\u00e6tte de gode tal, og v\u00e6re i fortsat v\u00e6kst. Derfor har XL-BYG et m\u00e5l om have \u00f8get fokus p\u00e5 at tiltr\u00e6kke den yngre m\u00e5lgruppe p\u00e5 18-25 \u00e5r. Det er nemlig \u00e9t af de kundesegmenter, hvor der er potentiale for, at virksomheden kan vokse endnu mere i fremtiden.<\/p>\n
Midlerne til det kan v\u00e6re at styrke indsatsen p\u00e5 digitale salgskanaler, fx ved at tiltr\u00e6kke nye kunder eller ved at skabe \u00f8get salg p\u00e5 eksisterende digitale kanaler. Et middel kan ogs\u00e5 v\u00e6re at anvende ny teknologi til at give kunderne en endnu bedre salgs- og serviceoplevelse i de fysiske butikker.<\/p>\n
Jeres opgave bliver at hj\u00e6lpe marketingafdelingen i XL-BYG med input til nye kanaler, eller teknologier, der kan anvendes til at tiltr\u00e6kke og fastholde m\u00e5lgruppen p\u00e5 18-25 \u00e5r. I det nedenst\u00e5ende pr\u00e6senteres 3 forskellige problemformuleringer, som alle har fokus p\u00e5 at styrke indsatsen overfor m\u00e5lgruppen, vha. digitale kanaler eller ny teknologi. Du og din gruppe skal v\u00e6lge \u00e9n af problemformuleringerne, som I skal arbejde med i l\u00f8bet af projektugen.<\/p>\n
God forn\u00f8jelse.<\/p>\n<\/div>\n
\n\tDe 3 problemformuleringer<\/div>\n
\n
Her f\u00e5r du et hurtigt overblik over de 3 problemformuleringer. Du kan se dem med flere detaljer og undersp\u00f8rgsm\u00e5l, n\u00e5r du klikker dig ind p\u00e5 de enkelte undersider om hhv.<\/p>\n
\n- Digital handel<\/li>\n
- Kunstig intelligens<\/li>\n
- VR og AR<\/li>\n<\/ul>\n
Problemformulering 1 – Digital handel<\/strong><\/p>\nHvordan f\u00e5r XL-BYG tiltrukket nye kunder i m\u00e5lgruppen 18-25 \u00e5r? Lav en SoMe-kampagne for XL-BYG til m\u00e5lgruppen. Kampagnen skal indeholde eksempler p\u00e5 konkrete SoMe opslag.<\/p>\n
Problemformulering 2 – Kunstig intelligens<\/strong><\/p>\nHvordan kan XL-BYG anvende kunstig intelligens p\u00e5 webshop eller i fysisk butik, for at g\u00f8re oplevelsen endnu bedre for m\u00e5lgruppen 18-25 \u00e5r, n\u00e5r de handler i XL-BYG?<\/p>\n
Problemformulering 3 – VR og AR<\/strong><\/p>\nHvordan kan XL-BYG <\/em>fastholde kunderne i m\u00e5lgruppen 18-25 \u00e5r, ved at anvende VR eller AR til at forbedre salg og kundeservice i den lokale XL-BYG <\/em>butik?<\/p>\n<\/div>\n\n\tBes\u00f8g XL-BYG virtuelt<\/div>\n
\n
Har du aldrig bes\u00f8gt et XL-BYG byggemarked? Og har du ikke mulighed for at bes\u00f8ge din lokale XL-Byg under projektugen? S\u00e5 kan du bes\u00f8ge en XL-BYG virtuelt her. G\u00e5 p\u00e5 opdagelse i butikken, og bev\u00e6g dig rundt ved at bruge piletasterne p\u00e5 dit tastatur.<\/p>\n